קשיי נשימה וחרדות בזמן הסגר

תקופת הקורונה משפיעה על כל האנשים ומעבר לתחלואה הגבוהה מדובר באיום נפשי וכלכלי. בזמן משבר עולמי כאשר רוב האנשים חוששים מהידבקות בנגיף ה-Covid-19, ועקב ההתמודדות  עם התפרצות הנגיף הכוללת ריחוק חברתי, סגרים ממושכים ומעבר לעבודה מהבית, רבים מפתחים קשיי נשימה וחרדות בזמן הסגר והבידוד הביתי. לכן, מומלץ לכל אדם ללמוד דרכים יעילות להתמודדות עם קוצר נשימה וחרדה בבית, במיוחד בזמן הסגר הממושך. 

החיים בתקופת משבר הקורונה אינם פשוטים ורבים מהאנשים סובלים מתחושות של מתח נפשי, לחץ כלכלי וחרדות. בזמן סגר עלולים לחוות מתח נפשי והתקפי חרדה המלווים בקשיי נשימה ודופק מהיר, בעוד אחרים החווים מתח נפשי מתלוננים על תגובות נפשיות כמו פחד ודאגה. רבים מהאנשים הנמצאים בסגר ממושך מהססים לבקש סיוע מרופאים ומגורמי מקצוע אחרים, הן בגלל החשש מהידבקות בנגיף הקורונה במהלך הביקור במרפאות והן בגלל המגבלות של משרד הבריאות או בגלל בושה וחוסר מודעות לתסמינים ולתופעות הנלוות לסגרים ולריחוק חברתי.

קשיי נשימה – תסמין מוכר של התקף חרדה

חולים מאומתים בנגיף הקורונה עלולים לסבול מקשיי נשימה, לכן כאשר שוהים בסגר ממושך ומרגישים קוצר נשימה – רבים חוששים מהידבקות בנגיף, למרות שמדובר בתסמין מוכר של התקף חרדה. חשוב לציין כי התקף חרדה יכול להתעורר כתוצאה מגורמים ידועים וצפויים או להתפרץ בפתאומיות וללא סימני אזהרה. ההתקף מהווה הסלמה פתאומית וחדה בתחושת המתח הנפשי, לכן מתעוררים סימפטומים פיזיים חזקים ומשמעותיים כמו דופק מהיר, רעד בכל הגוף, הזעה, תחושת אי נוחות בחזה, כאבים בחזה, סחרחורת, קוצר נשימה, בחילות ועוד.

קשיי נשימה יכולים להיות מאוד מלחיצים ומפחידים, גם במקרים הקלים. בזמן הסגר הממושך אם חווים קשיי נשימה, החשש והפחד מהידבקות בקורונה גורם להחרפת התסמינים של קשיי נשימה וחרדות, ומאחר והנגישות של שירותי הרפואה במהלך הסגר היא מופחתת, מומלץ לכל אדם להבחין בין המצבים השונים, לנסות צעדים ותרגילים שונים המסייעים לקשיי נשימה והתקפי חרדות, ובהתאם לצורך לפנות לאנשי המקצוע המיומנים.

כדאי לדעת כי קוצר נשימה המוכר כתסמין נשימתי של הידבקות בנגיף הקורונה, לרוב יופיע בשלב התפתחות מאוחר יחסית של המחלה, ובדרך כלל סובלים מתסמינים מוכרים של קורונה כגון: חום, שיעול יבש, כאבי שרירים ואיבוד חוש הטעם. בהתקף חרדה התסמינים האופייניים כמו קוצר נשימה מופיעים מיד ומגיעים לשיאם בזמן קצר, בתוך כ-10 דקות עד 15 דות.

מה לעשות אם חווים קשיי נשימה וחרדה בזמן הסגר?

כאשר חווים קשיי נשימה והתקף חרדה בזמן הסגר ניתן ליישם טכניקות רגיעה כמו נשימות עמוקות, תרגול מדיטציה ועוד. אם קשיי הנשימה נובעים מחרדה, טכניקות הרגיעה צפויות להקל על התסמינים תוך זמן קצר, אך במקרה שקשיי הנשימה נובעים עקב הידבקות בנגיף הקורונה, טכניקות הרגיעה לא יעזרו.

בזמן התקף חרדה וקשיי נשימה כדאי לשבת בתנוחה נוחה המקלה על הנשימה, לנשום עמוק, להאט את קצב הנשימות ולקרר את הפנים.

?