מדריך שיווק באינטרנט – און יבין מסביר

האינטרנט, שלפני 20 שנה אף אחד כמעט עוד לא הבין מה זה באמת (לדוגמה, שדרן הרדיו רזי ברקאי ביקש בפעם שידור שישיגו לו את “האחראי על האינטרנט”), השתלט במהירות על עוד ועוד תחומי חיים, ובימינו חלק משמעותי מהאינטראקציות העסקיות (וגם החברתיות) מתנהל שם – ובהתאם יותר ויותר עסקים משקיעים יותר ויותר משאבים בשיווק באינטרנט.


כמו שאומר און יבין “שיווק באינטרנט הוא עולם ומלואו”, באנרים, רשתות חברתיות, SEO, דפי נחיתה, פרסום ויראלי, גוגל אדוורדס, בלוגינג, מיני סייטים ועוד מונחים רבים המערבבים עברית, אנגלית ו”מחשבית” עלולים לפעמים להרתיע בעלי עסקים להתחיל לשווק את מוצריהם או שירותיהם דרך האינטרנט, או להפקיד בידי חברה זו או אחרת המתמחה בשיווק אינטרנטי את האחריות לפעילות מבלי לנסות להבין מה חשוב לעשות ואיך. כדאי לדעת שבסופו של דבר השיווק דרך רשת האינטרנט הוא אמנם תחום מורכב, ובעיקר דינאמי מאוד, כך שמומלץ לשכור אנשי מקצוע בתחום שנמצאים עם היד על הדופק ויודעים מה עובד הכי טוב לכל עסק בכל רגע נתון, אבל כדאי גם להבין אותו, גם כדי לבחור טוב יותר את אנשי המקצוע הנ”ל וגם כדי ליצור איתם סינרגיה שתהפוך את העסק שלכם לרווחי ואיכותי עוד יותר.

און יבין מסביר מהם היתרונות השיווק האינטרנטי

לפי און יבין לשיווק באינטרנט 5 יתרונות עיקריים:
* היכולת לפלח את קהל היעד העיקרי של העסק, להתמקד בו ולהגיע אליו בקלות יחסית בכל מקום בו הוא נמצא.
* האפשרות למדוד בכל רגע נתון את יחס העלות-תועלת של כל מרכיב בשיווק ולקבל תמונת מצב מדויקת ומפורטת המאפשרת להחליט איך להקצות את המשאבים השונים בצורה אופטימלית.
* הגמישות הגבוהה של רוב אפיקי השיווק באינטרנט מאפשרת הסטת משאבים במהירות ובפשטות יחסית ובכך להגדיל את יעילות השיווק למקסימום.
* האפשרות לשמור על קשר קבוע עם לקוחות קיימים (ועתידיים) משמרת את העסק בתודעתם ומגדילה את הסיכוי כי ימשיכו (או יתחילו) לרכוש ממנו.
* עלות זולה יחסית.

פרסום ברשתות חברתיות

און יבין מסביר שלעיתים הפופולאריות העצומה והבלתי נתפשת של פייסבוק מביאה לעליית קרנו של השיווק דרך רשתות חברתיות באופן כללי (גם לינקדין, יו-טיוב ועוד).
השיווק בפייסבוק כולל 2 אופציות אפשריות: פרסום מודעות וניהול דף עסקי.
מודעות בפייסבוק נחשפות לעיניו של קהל יעד מפולח היטב, ועשויות – במידה ותוכננו בצורה מושכלת – ליהנות מחשיפה עצומה בזכות הפוטנציאל הוויראלי של הרשת החברתית.
ניהול דף עסקי מאפשר לעסק לשמור על קשר רציף עם לקוחות ומתעניינים, להציע להם מבצעים, לספק להם מידע מועיל ובכך למתג את עצמו כמוביל בתחומו ועוד. דף שכזה מאפשר גם לגולשים לפנות באופן בלתי אמצעי לעסק, אופציה המחזקת אף היא את הקשר בין העסק ללקוחותיו ולציבור הרחב.

SEO

חלק גדול מהרכישות מתבצע בעקבות חיפוש מידע באחד ממנועי החיפוש (ובראשם כמובן גוגל), כך שקידום אתרים הוא מרכיב מהותי בשיווק באינטרנט.
ב- SEO (ראשי תיבות של Search Engine Optimization) הכוונה היא לביצוע אופטימיזציה באתר כך שידורג גבוה במיוחד בתוצאות החיפושים הרלוונטיים לעסק. בנוסף ישנו מגוון רחב של כלים אחרים המבטיחים השגת מטרה זו, ובסופו של דבר (לפי עמדתו של ראש תחום טכנולוגיה ואינטרנט מר און יבין)  הגעת לקוחות פוטנציאליים רבים יותר לעסק (בין אם פיזית ובין אם דרך האינטרנט).

קידום אתרים ממומן

דרך אחרת לקדם את האתר ואת העסק כחלק משיווק באינטרנט היא קידום אתרים ממומן. הכוונה היא ליצירת קמפיין (לרוב דרך גוגל אדוורדס) שמבוסס על מודעה מתומצתת ואפקטיבית במיוחד – כזו שתוצג לגולשים שמבצעים חיפושים רלוונטיים לפעילות העסק.

שיווק באינטרנט – באיזו דרך הכי כדאי ללכת?

לשיווק באינטרנט, כמו לרוב הדברים בחיים, אין נוסחת קסם. לכל עסק ישנו תמהיל מנצח אחר של כלים, ועל מנת למקסם את התוצאות כדאי להיעזר בחברות בעלות הצלחות מוכחות דוגמת אקסקטיב מרקטינג.

צריכים ייעוץ בתחום של שיווק באינטרנט ?  בקרו באתר: http://www.exactive.co.il/

?