חנוך רידר וגלית ורטהיים על ההצלחה המרשימה של איל מקיאג’

איל מקיאג’ (IL MAKIAGE) הוא אחד המותגים הבולטים בארץ, ובוודאי שבתחום האיפור. מדובר בחברה בינלאומית, שהחלה את דרכה בארצות הברית (שם הוקמה ע”י זוג ישראלים), עשתה עלייה וכעת חוזרת לארה”ב וייתכן שגם למדינות אחרות ברחבי העולם.

ההצלחה של איל מקיאג’ נשענת על המודל העסקי הייחודי שפיתחו חנוך רידר וגלית ורטהיים, מי שהביאו לארץ את המותג האהוב כבר בשנת 1996. מודל זה משלב בין חנויות שבהן נמכרים המוצרים האיכותיים, חלקם פרי פיתוח מקורי ומושקע, לבין מכללות שבהן מכשירים אנשי הרשת את דור העתיד של המאפרות והמאפרים בישראל, כשתוך כדי לימודים נחשפים באופן טבעי התלמידים והתלמידות למגוון רחב של מוצרי איל מקיאג’ ומתרשמים באופן ישיר ומידי מהתרומה שלהם לאיכות כל סוגי האיפור השונים.

כמעט חצי מאה של איפור ברמה הגבוהה ביותר

ענקית האיפור והטיפוח האמריקאית החלה לפעול מחנות צנועה יחסית בניו יורק, וליתר דיוק במנהטן, בתחילת שנות ה-70 של המאה הקודמת – כך שמדובר במותג לא רק מוביל אלא גם ותיק עם כמעט חצי מאה של הצלחות ומוצרים פופולריים.

מי שהקימו את חנות הטיפוח והאיפור היו בני זוג ישראלים, אילנה וסם הרכבי. כעבור כרבע מאה הגיע המותג גם לארץ, כשמאחוריו עומדים חנוך רידר והמאפרת והדוגמנית גלית ורטהיים. גלית וחנוך השכילו לפתח מודל עסקי נבון כמו גם מוצרים איכותיים, והרשת רשמה הצלחות נאות והחלה להתרחב, ולהגיע לעוד ועוד ערים ברחבי הארץ. ההתפתחות של איל מקיאג’ התבצעה בזהירות הנדרשת, תוך הקפדה על איתור לוקיישנים מבטיחים לסניפי הרשת, ודגש נוסף היה שמירת החנויות בתוך הרשת ולא הוצאתן החוצה לזכיינים (התנהלות מקובלת בתחומים עסקיים רבים, אם כי יש לה מחיר בלתי מבוטל ובפרט הקושי לשמור על איכות המותג).

ההתעקשות לשמור על רף איכות גבוה, גם בעולם שלעתים נדמה כי נוטה לרדוף אחרי מחירים זולים ומתעלם מהתמורה, הוכיחה את עצמה. היקפי המכירות עלו בהתמדה, ואם למשל ב-2013 עמדו על כ-50 מיליון ש”ח, הרי שב-2017 כבר מדובר על 90 מיליון דולר בשנה. עוד ועוד סניפים נפתחו וגם מספר המכללות שמפעילה איל מקיאג’ צמח והגיע ל-5.

חנוך רידר מסביר מדוע החליטה איל מקיאגלחזור לארהב

חנוך רידר וגלית ורטהיים ייבאו כאמור את המותג איל מקיאג’ מארה”ב, ובשנת 2015 נסגר המעגל כשאיל מקיאג’ ישראל רכשה את המותג הבינלאומי (מאותם בני זוג שפתחו את החנות שהייתה הנדבך הראשון של הרשת, אילנה וסם הרכבי). רכישת המותג מאפשרת לאיל מקיאג’ להתפתח גם מעבר לים, ואם לוקחים בחשבון שמוצרי החברה כבר נמכרים במדינות שונות בעולם ובהן גרמניה, איטליה, ארה”ב ויפן, אין ספק שהפוטנציאל בשמיים.

סיבה נוספת לאופטימיות של אנשי הרשת, ובעצם לא אופטימיות אלא ריאליות, היא ההשקעה של הקרן האמריקאית המובילה L CATTERTON באיל מקיאג’ – השקעה בסכום של 34 מיליון דולר תמורת 35.8% מהמניות של החברה (עסקה שמשקפת שווי שוק של כ-95 מיליון דולר). חנוך רידר מדגיש כי מדובר בהרבה יותר מהשקעה כספית, שכן זוהי למעשה גם שותפות אסטרטגית: קרן ההשקעות L CATTERTON היא חלק מתאגיד גדול במיוחד בשם LVMH של משפחת ארנו מצרפת, תאגיד שבין השאר מחזיק גם בלואי ויטון, אחד המותגים היותר חזקים בעולם הלייפסטייל, ובאיל מקיאג’ מאמינים שההשקעה תחזק עוד יותר גם את המותג שלהם.

הכסף שהתקבל ממכירת 35% מהמניות – כאמור בסך 34 מיליון דולר – ישמש את החברה לפתיחת חנויות ברחבי ארה”ב, כשהראשונה צפויה להיפתח בניו יורק בראשית 2018, כך שמדובר בסגירת מעגל מושלמת שכן כאמור החנות הראשונה של איל מקיאג’ הוקמה במנהטן.

5 מכללות, 41 סניפים

“סוד” ההצלחה של איל מקיאג’ הוא כאמור המודל העסקי החכם שמשלב חנויות עם מכללה, ומקפיד על רף איכות גבוה במיוחד של כל ליין המוצרים כמו גם של הקורסים המועברים בשלוחות השונות של המכללה.

סניפי איל מקיאג’ שוכנים בקניונים המובילים בארץ, ובהם מול הים באילת, עזריאלי חיפה, G יבנה, שבעת הכוכבים בהרצליה, קניון גבעתיים, קניון לב אשדוד, קניון הנגב בבאר שבע, הקריון, קניון איילון, הקניון הגדול בפתח תקווה, קניון עיר ימים בנתניה, מתחמי ביג פאשן בנצרת ובטבריה, וכמובן בקניון הראשון שהוקם בארץ ושגם היום הוא אחד הייחודיים והאהובים, דיזינגוף סנטר (סניף הדגל של הרשת נמצא בקניון זה בלב תל אביב).

המכללה של איל מקיאג’ כוללת שלוחות בתל אביב, חיפה, ירושלים, באר שבע ובני ברק – השלוחה בבני ברק היא האחרונה שנפתחה, וזוהי אינדיקציה נוספת לצמיחה המושכלת של הרשת: לאחר שסקרים ומחקרים גילו כי הנשים במגזר החרדי נוטות להתאפר יותר ויותר, הקמת מכללה בלב העיר החרדית המובילה הייתה מהלך מתבקש.

הקורסים המושקעים של איל מקיאג

לאורך כל השנה לומדים מאות תלמידים ותלמידות בקורסים השונים של מכללת איל מקיאג’, שהכשירה כבר אלפי מאפרים ומאפרות ובהם למשל מיקי בוגנים ועוד אנשי ונשות מקצוע מהמובילים בארץ.

הקורס הבסיסי נקרא איפור ביוטי, קורס מתקדם יותר נקרא מאסטר פאשן, והוא כולל לימוד סגנונות איפור ייחודיים כמו סבנטיז, רטרו, אופנת רחוב ועוד, קורא ייעודי אחר מכשיר מאפרים ומאפרות בתחומי הטלוויזיה, הקולנוע ואמנויות הבמה (הקורס נקרא Master Special Effects) ועוד קורס מתקדם נקרא מדיה פרו וגם הוא מכשיר אנשי ונשות מקצוע ברמה הגבוהה ביותר, ומאפשר להם להביא לידי ביטוי את מי שהם בכל איפור ואיפור.

?