למה כדאי להשקיע בבניית חנות וירטואלית?

במדינות רבות בעולם הקניות דרך האינטרנט הפכו זה מכבר לנפוצות מאוד, והיקפי הסחר המקוון עולים בצורה דרמטית משנה לשנה. בארץ – אולי בגלל שאנחנו אוהבים לראות ולמשש את מה שאנחנו קונים (גם אם זה כרטיס כניסה לסרט), או בגלל שאנחנו מאמינים שאם נתמקח עם המוכר נקבל הנחה, ואולי בכלל הסיבה היא חשש שנשלם אבל לא נקבל את מה שרצינו – עברו שנים רבות עד שהציבור הרחב החל לנצל גם הוא את יתרונות הקנייה מהבית, דרך המחשב, אולם כיום גם בישראל המגמה ברורה: יותר ויותר קניות מתבצעות דרך האינטרנט, ועל כן מי שטרם השקיע בבניית חנות וירטואלית, שבפועל אין מעשית ממנה ורווחית ממנה, מוטב שיעשה זאת בהקדם.

בניית חנות וירטואליתהדוגמה של דומינוס פיצה

אחת הדוגמאות הטובות ביותר ליתרונות של בניית חנות וירטואלית היא דומינו’ס פיצה, וליתר דיוק התנהלותו של הזכיין הישראלי של הרשת העולמית.

כבר ב- 2009 הוא החליט “להסתער” על תחום הדיגיטל: אתר הבית שודרג ובמסגרתו הוקמה מערכת הזמנות חדשנית, ידידותית מאוד למשתמש וכזו המקצרת משמעותית את תהליך ההזמנה, ובנוסף הושק קמפיין פרסום באפיקי מדיה שונים על מנת לשכנע את הישראלים לזנוח את הטלפון ולהזמין דרך האינטרנט.

התוצאה: ב- 2013 כבר עמד היקף ההזמנות המקוונות (דרך המחשב, האייפד, האייפון והאנדרואיד) על כ- 55% מסך ההזמנות, כשקברניטי הרשת מדגישים כי העלייה המשמעותית בהזמנות דיגיטליות הובילה לעלייה בסך המכירות הכללי ולא באה רובה ככולה על חשבון הסניפים הפיזיים. עוד כדאי להדגיש שההחלטה האסטרטגית לתת עדיפות לתחום האונליין הובילה לכך שדומינו’ס פיצה ישראל הפכה למובילה בתחום הדיגיטל, עם כאמור קרוב ל- 55% אחוז מסך ההזמנות וזאת לעומת 15-30 אחוז במדינות אחרות.

כמה ישראלים קונים ברשת ובאילו סכומים?                     

ישנם לא מעט נתונים אחרים שגם הם מצביעים על הצורך להשקיע בבניית חנות וירטואלית, כשכמובן כדאי לעשות זאת באמצעות אנשי מקצוע בעלי ניסיון בבניית אתרי סחר מקוון, על מנת שהחנות תעמוד ביעדים שייקבעו לה.

כך, לדוגמה, על פי סקר שנערך בארץ בשנת 2013, 84% מהישראלים העידו על עצמם כמי שמבצעים קניות אונליין. את הישראלים שקונים דרך האינטרנט, כאמור רובנו, חילק הסקר ל- 3 קבוצות: זהירים (אלה המבצעים עד 3 קניות מקוונות בשנה), מקוונים (אלה המבצעים 10 רכישות או יותר דרך האינטרנט בשנה), ו”אמצע הדרך” (בין 3 ל- 10 קניות באינטרנט בשנה). החלוקה, מסתבר, שוויונית למדי בין 3 הקבוצות, ובסך הכל כל ישראלי רביעי מבצע יותר מ- 10 קניות בשנה דרך האינטרנט, ונתון נוסף הוא ש- 20% מהקניות הוא בהיקף של 500 עד 1000 ש”ח – בהחלט סיבה טובה לפנות לאנשי מקצוע בתחום של בניית חנות וירטואלית וליהנות מאחת כזו.

?