פרסום מודעות דרושים חינם או בתשלום?

כל מעסיק שואל עצמו האם משתלמת השקעה במודעות דרושים או שמספיק למצוא מקום שיפרסם את הדרושים בחינם. כל התשובות לגילוי הדרך הנכונה ביותר לחברות לפרסם את מודעות הדרושים שלהן

מקרה ראשון: דרושים בירושלים שני מאבטחים לכותל. כתוב במודעת המשרה שהיא מתאימה לרובאי 03 ומעלה. עם זאת, אין ספק שהמעסיק שפרסם את המודעה הזו יעדיף שיפנו אליו שני חבר’ה שסיימו רובאי 07. אולם הוא פרסם את המודעה הזו בחינם באתר שרק עתה נפתח ושמספר הנכנסים אליו הוא מועט. במצב כזה, קשה להאמין שהרבה מאוד בעלי רובאי 07 יראו את המודעה, והמעסיק יקבל פניות ממספר מועט של אנשים ויצטרך “להסתפק” במועמדים פחות טובים ממה שהיה יכול להשיג לו פרסם מודעה באתר יותר פופולארי.

מקרה שני: דרושים בירושלים שני מאבטחים לבניין העירייה. המעסיק פרסם את המודעה הזו באתר מאוד מוכר ושילם 800 שקל. מודעת דרושים אחרת באתר אחר טוענת שדרושים בטבריה שני מאבטחים לשמירה על קבר הרמב”ם. המעסיק שפרסם מודעה זו, שילם 400 שקל באתר מקצועי ואמין אך פחות מוכר מהאתר שבו פרסם המעסיק הראשון. התוצאה – למעסיק הראשון פנו 300 אנשים, רובם לא מתאימים לדרישות, חלק גרים רחוק וחלק בכלל לא שמו לב למה הם פנו בכלל. למעסיק השני פנו 50 אנשים, כולם מתאימים לדרישות שהציב, והוא היה צריך לבחור מתוכם את הטובים ביותר. המעסיק השני מצא מועמדים מתאימים למשרה ברבע מהזמן שלקח למעסיק הראשון. הסיבה היא שהמעסיק השני העדיף את האיכות על פני הכמות (שגם היא חשובה בפני עצמה) וכתוצאה מכך לא היה צריך להטריד את עצמו במועמדים לא מתאימים ולבזבז את זמנו.

המסקנה – חשוב לבחור באתר מוכר ופופולארי, אך שיהיה גם אמין ומקצועי, כי לא כל מה שיקר יותר הוא בהכרח יותר טוב. תשקיעו במודעות הדרושים שלכם גם כסף וגם מחשבה, כי זה משתלם בסופו של דבר בעובדים שתקבלו.

אז איך בודקים מהו אתר אמין ומקצועי?                    

שקיפות – תבדקו אם האתר מראה את הנתונים שלו. אתר שאין לו מה להתבייש יציג את נתוניו לראווה. אתר כזה בהכרח יהיה יותר אמין מאתר שמעדיף להסתיר את מספרי החברים בו, המשרות שמתפרסמות והגיוסים שהתבצעו.
עקרונות האתר – תבדקו על מה האתר שם דגש, מה חשוב לו בהתאמה בין מעסיק למועמד ואיך הוא מייעל את מודעות הדרושים שלו. נושא זה יכול לתרום להבנתנו את מקצועיות האתר והיתרונות שהוא נותן לנו על פני אתר אחר.
מתן אפשרויות בחירה – תבדקו אם האתר משקיע במודעות הדרושים שלו ונותן למעסיקים אפשרות לבחור כיצד הם רוצים שמודעות הדרושים שלהם יופיעו ומתאים את סוג מודעת הדרושים בהתאם לסוג החברה ולסוג הדרושים שלה. לדוגמא, חברה קטנה אינה צריכה מודעת דרושים גדולה שתקבל מאות קורות חיים, ולכן צריך שיהיה לה את האפשרות לבחור שירות קטן יותר מזו שתבחר חברה גדולה שמחפשת מספר עובדים למשרות שונות. מתן אפשרויות בחירה מראה כי האתר מקצועי ולא רוצה לבזבז כסף וזמן של מעסיקים, אלא מעוניין בתוצאות הטובות ביותר.
צור קשר – לא מזיק לשמוע גם מנציג האתר שבו אתה מעוניין לפרסם את מודעת הדרושים שלך. נציג האתר יוכל לענות על כל שאלותיך, ויוכל לרצות את כל ספקותיך לגבי אותו אתר. אם תשובותיו לא מספקות אותך ולא מצאת בדברי נציג האתר את הגורמים שיובילו אותך לפרסם את הדרושים שלך באתר שלו, תוכל לעבור לאתר אחר. אם לדוגמא, לא תבין איך מודעת “דרושים בירושלים שני מאבטחים לכותל” באתר מסוים יוביל שני אנשים מתאימים למשרה למצוא את המודעה הזו בקלות ובנוחות, שים פעמיך לאתר אחר.

לסיכום, על מנת למצוא את המקום הנכון לפרסם מודעות דרושים, עליך להתחשב גם במחיר, אך גם במקצועיות, באמינות ובפופולאריות האתר. שיהיה בהצלחה!

המאמר מוגש בחסות חברת CVPOOL

?