און יבין מחברת Exactive מסביר על ניהול מוניטין ברשת

רבים מאיתנו נוהגים מפעם לפעם להקליד את שמם בגוגל על מנת לדעת מה בדיוק נכתב עליהם באינטרנט – עבור דמויות ציבוריות או אנשי מקצוע שבלי תדמית חיובית לא יוכלו למשוך לקוחות מדובר לא רק בשעשוע או צורך לדעת שהם קיימים (שהרי הסיסמה השחוקה “אם אתה לא שם אתה לא קיים”, שבמקור נכתבה כדי לפרסם את דפי זהב, הפכה נכונה במיוחד עבור האינטרנט). למעשה, אנשי העסקים, רופאי השיניים, עורכי הדין, הפוליטיקאים, המטפלים האלטרנטיביים ובעצם כל מי שתדמיתו הציבורית היא נדבך מהותי עבורו, חייבים לבחון באופן שוטף איך הם נראים בגוגל, שמיטיב לשקף את הנעשה באינטרנט ובמקרים רבים קובע איך יתפוש אותם הציבור הרחב מסביר און יבין.

אבל גם אנשי עסקים המודעים לחשיבות הנראוּת שלהם בגוגל ועוקבים באופן שוטף אחרי תוצאות חיפוש שמם בגוגל לא יכולים כמובן להבטיח שיופיעו רק אזכורים חיוביים ומחמיאים אודותיהם ותמיד יכולים לצוץ גם פרסומים שליליים ומזיקים. על מנת לטפל במצב זה כבר נדרשת התערבות של אנשי מקצוע האמונים על ניהול מוניטין באינטרנט – תחום הידוע גם כ- ORM (Online Reputation Management).

 איך מתבצע ניהול מוניטין באינטרנט?

כפי שקובע און יבין, מומחה בקידום אתרים, ניהול מוניטין באינטרנט נועד להבטיח כי לפחות הדף הראשון בגוגל (כמו גם במנועי חיפוש אחרים, אם כי בישראל הדומיננטיות של המנוע שיצרו סרגיי ברין ולארי פייג’ היא אדירה ופלח השוק שנותר למתחריו מזערי) יתמלא בתכנים מפרגנים אודות האדם שבוחר להשתמש בשירות של ניהול מוניטין ברשת.

לשם כך יש צורך ליצור מגוון תכנים שכאלה, שכן ברוב המקרים מספרם של התכנים החיוביים שכבר קיימים אינו מספיק כדי למלא את הדף הראשון בגוגל ולמנוע מאזכורים שליליים להתגנב לשם ולחלחל אל תודעת הציבור. בחלק מהמקרים ייצרו אנשי המקצוע תכנים המיועדים לניהול מוניטין ברשת, כלומר כאלה המכילים מילות מפתח רלוונטיות במינונים מדויקים ובמקביל מבליטים את המרכיבים ה”נכונים” באישיותו של האדם ששכר את שירותיהם. במקרים אחרים אף מתבצע ייזום של פעילויות שונות – כאלה שישפרו את תדמיתו של האדם ובמקביל יהיו בעלות אפיל תקשורתי בולט ועל כן יזכו לסיקור תקשורתי נרחב ויופיעו באתרי אינטרנט שונים על פי און יבין.

לאחר שישנם די והותר תכנים מחמיאים ודפי אינטרנט שבהם מופיע האדם שנעזר בשירותי ניהול מוניטין ברשת במלוא הדרו וכשהצדדים החיוביים באישיותו מובלטים, יש לקדם את אותם דפים. מדובר במלאכת מחשבת תובענית, ועל כן חשוב מאוד לבחור חברה מקצועית במיוחד ובעלת ניסיון נרחב בתחום הספציפי של ניהול מוניטין באינטרנט – שכן לא קל לקדם במקביל לפחות 10 דפי אינטרנט כך שכולם “ישתלטו” בבת אחת על תוצאות הדף הראשון בגוגל עבור חיפושים רלוונטיים. און יבין מחברת Exactive מסביר שמי שמבקש להעלים אף את הספק הקל שבקלים שמא מישהו יחפש מידע אודות אותו האדם גם בדף השני של גוגל וייתקל בפרסומים שליליים אף חייב תכנים מחמיאים רבים יותר וכמובן לקדם את כולם, דבר הדורש מיומנות גבוהה עוד יותר.

?