משרד יחסי ציבור

משרד יחסי ציבור מספק לחברות, ארגונים וליחידים שירות חיוני מאין כמותו בימינו: הגעה לתודעה הציבורית, בהקשרים חיוביים כמובן, ובניית מוניטין איכותי התורם למיתוג האדם או העסק בהתאם לערכים אותם הוא מבקש להדגיש.

למה צריך יחסי ציבור?

יש הטוענים כי אין צורך אמיתי ביחסי ציבור, וכי חברה מצטיינת בתחומה או אדם שעושה את המוטל עליו באופן אופטימלי ממילא ימותגו כאיכותיים.

זוהי טעות.

ראשית, קשה ללכוד את תשומת ליבו של הציבור הרחב, שמוצף בגירויים רבים מדי רגע ולא תמיד פנוי לבחון מי החברה שעומדת מאחורי המוצר המוצלח או איזה ארגון שיפר את איכות חייו עם פרויקט מרשים.

שנית, כמעט בכל תחום צצים כל הזמן שחקנים חדשים, עסקים חדשים, דמויות חדשות – והציבור, שמעדיף את החדיש על פני הוותיק, מתקשה לשמור אמונים גם למי שכבר הוכיח את עצמו כמשובח.

וסיבה שלישית היא היחס החשדן של בני אדם רבים למידע המגיע אליהם בדרכים שונות. חלקים נרחבים בציבור (לא רק בארץ, כמובן) למדו להתייחס לכל פריט אינפורמציה המגיע אליהם בסקפטיות ולפעמים אפילו בהסתייגות. הפיכתנו לצרכני מידע מיומנים היא תהליך מבורך, אולם גם כזה המחייב עסקים, ארגונים ויחידים להיעזר במשרד יחסי ציבור על מנת לצלוח את שלושת המכשולים הנ”ל – הסקפטיות, הנהירה אחרי חידושים ועומס האינפורמציה – כדי להגיע אל תודעת הציבור ואל ליבו. קשה במיוחד הוא הדילוג מעל מכשול הסקפטיות, ועל כן יש להקפיד לעבוד עם משרד יחסי ציבור בעל ניסיון נרחב והמעסיק אנשי מקצוע מיומנים דוגמת גלאי תקשורת.

מה ההבדל בין פרסום ליחסי ציבור?

יש המתבלבלים בין משרד יחסי ציבור לבין משרד פרסום, ובין פרסום באופן כללי לבין יח”צ, בעיקר מפני לשניהם, בסופו של דבר, אותה מטרה: התנחלות בליבו של הציבור הרחב.

אולם ישנם גם הבדלים משמעותיים, ובראשם האפיק בו משתמשים המשרדים השונים: משרד פרסום מנסה להגיע אל תודעת הציבור באמצעות פרסומות (בין אם שלטי חוצות, מודעות בעיתונים, באנרים באתרי אינטרנט, פרסומות בטלוויזיה וברדיו) – כלי עליו יש להם שליטה מלאה מבחינת התוכן, התפוצה ופרק הזמן בו הם יופיעו, דבר המהווה כמובן יתרון, אולם מצד שני התגית “פרסומת” מתנוססת בגדול מעל תוכן זה וגורמת לציבור להתייחס אליו בזהירות המתבקשת, דבר המהווה חיסרון.

משרד יחסי ציבור מגיע אל הציבור ללא התגית הנ”ל, אלא באמצעות עיתונאים בכלי התקשורת השונים או דרך רשתות חברתיות.

מתי כדאי לפנות למשרד יחסי ציבור?

ניתן לשכור את שירותיו של משרד יחסי ציבור לקראת השקה של מוצר חדש (לדוגמה, מבשלת בוטיק שמציעה בירה בטעם ייחודי) או בהקשר של פעילות ספציפית (למשל, סיורי חורף מחממי לב שמציעה רשות הטבע והגנים), וגם באופן שוטף – על מנת לשמור את האדם/ חברה/ ארגון בתודעה הציבורית באופן קבוע.

מקרים נוספים בהם מומלץ לפנות למשרד יחסי ציבור, ואפילו יותר מהרגיל, הם משברים שעלולים להפוך לסערה תקשורתית של ממש ולהרוס בן רגע מוניטין של שנים.

איך מתנהלת העבודה עם משרד יח”צ?

משרד יחסי ציבור יוצר ממשק עם האדם/ חברה/ ארגון השוכרים את שירותיו, מייעץ להם לגבי הפעילויות שימתגו אותם באופן האופטימלי, דולה מהם מידע על מנת להעבירו לציבור דרך עיתונאים רלוונטיים, מקבל מהם משובים יומיומיים ופועל על מנת להגביר למקסימום את החשיפה התקשורתית הרצויה.

העבודה אפקטיבית במיוחד אם במשרד יחסי הציבור ישנם אנשי מקצוע שכבר רכשו ניסיון בתחומים ספציפיים, ובנוסף קשרים רלוונטיים רבים עם עיתונאים מובילים בכל תחום (אופנה, בריאות, פוליטיקה, טכנולוגיה וכו’), כפי שכך הדבר בגלאי תקשורת, ובהתאם לקוחות המשרד נהנים מגישה אל אפיקי העברת מידע אפקטיביים במיוחד ומהגעה אל תודעת הציבור באופן הכי מחמיא שיש.

רוצים ללמוד יותר על יחסי ציבור? לחצו כאן.

?